Labubu őrület – Miért rajonganak érte világszerte?

Labubu őrület – Miért rajonganak érte világszerte?

Az utóbbi időben, ha csak egy pillantást is vetünk a közösségi média felületekre, szinte elkerülhetetlen, hogy ne találkozzunk a Labubu nevű, kissé huncut, de annál bájosabb karakterrel. Ez a kis szörnyfigura, amely a „art toy” vagy „designer toy” kultúra legújabb sztárja, viharos gyorsasággal hódította meg a gyűjtők és a nagyközönség szívét is, Magyarországon is a legkeresettebb termékek közé katapultálva. De honnan is jött ez a kis szőrös lény, és mi a titka a hihetetlen népszerűségének?

Honnan indult a Labubu-őrülete?

Labubu története egy thaiföldi művész, Kasing Lung nevéhez fűződik. Ő alkotta meg ezt a karaktert, aki a „The Monsters” nevű sorozatának a része. Az eredeti Labubu egy kis, huncut, ám barátságos, nyuszifülekkel rendelkező szörny, aki az első perctől kezdve elnyerte a művészeti játékok rajongóinak tetszését.

A Labubu, akárcsak sok más designer toy, egy kis, limitált példányszámú szegmensből indult, ahol a művészi kifejezés és a gyűjthetőség volt a hangsúly. A Labubu karakter világa folyamatosan bővült: megjelentek barátai, mint a macska-szerű Spooky és más The Monsters szereplők, akik tovább mélyítették a lore-t és a gyűjtési lehetőségeket.

A Pop Mart és a Cserélhető, Meglepetéses dobozok (Blind Boxok)

Az igazi áttörést Labubu számára a Pop Mart nevű kínai játékgyártó céggel való együttműködés hozta el. A Pop Mart a „blind box” (meglepetéses doboz) koncepciójára építette fel birodalmát, amelyben a vásárló nem tudja, melyik figurát kapja a dobozban. Ez a véletlenszerűség, a „kincsvadászat” izgalma, és a ritka, úgynevezett „secret” figurák gyűjtésének lehetősége robbanásszerűen növelte meg az érdeklődést.

A Labubu is bekerült a Pop Mart blind box sorozataiba, ami lehetővé tette, hogy sokkal szélesebb közönséghez jusson el, nem csupán a szűk gyűjtői körhöz. A dobozokba zárt meglepetés és a kollekció teljessé tételének vágya együttesen teremtett meg egy soha nem látott mértékű „hype”-ot.

A Térhódítás Titka: Hogy lett ilyen népszerű?

Több tényező is hozzájárult Labubu hihetetlen sikeréhez:

  • Egyedi Dizájn: Labubu vizuálisan megnyerő, egyszerre aranyos és különc, ami kiemeli a többi tömegtermék közül.
  • Blind Box-ok Vonzereje: A meglepetés faktora egyfajta függőséget okoz, ami arra ösztönzi az embereket, hogy minél többet vásároljanak, hátha megkapják a keresett figurát.
  • Közösségi Média: Az „unboxing” videók, a gyűjtők által készített fotók és a gyűjtemények bemutatása a közösségi médián (különösen a TikTokon és az Instagramon) pillanatok alatt terjesztette a Labubu-lázat.
  • Limitált Kiadások és Együttműködések: A Pop Mart folyamatosan jelentet meg új kollekciókat, és együttműködik más márkákkal is, így folyamatosan fenntartja az érdeklődést és a gyűjtői szenvedélyt.
  • NFT-k és Virtuális Világok: Labubu karakterek megjelentek digitális formában is, ami még szélesebb közönséghez juttatta el a karaktert.

Labubu Változatok és Árak

A Labubu világában rengeteg változat és méret létezik. A leggyakoribbak a blind box figurák, amelyek körülbelül 8-10 cm magasak és általában egy adott kollekció témáját követik. Például, létezik sport témájú, szörny témájú, tündér témájú, és megannyi más sorozat.

A blind box figurák ára változó, de általában a 15-30 dolláros (kb. 5.500 – 11.000 Ft) tartományban mozog darabonként. A blind box sorozatok teljes dobozban, szériánként is megvásárolhatóak, ami garantálja, hogy az összes „common” (közönséges) figurát megszerezzük anélkül, hogy duplikátumokat kapnánk.

Ezen kívül léteznek nagyobb, limitált kiadású figurák, úgynevezett „plush” (plüss) Labubu-k, illetve „Mega” Labubu-k is, amelyek mérete akár 40-50 cm is lehet. Ezek ára jóval magasabb, akár több száz dollár is lehet, és a ritkaságuk miatt még a másodlagos piacon is extrém árakon cserélnek gazdát.

Hol a legolcsóbb?

Mivel a Pop Mart elsősorban Ázsiában, főleg Kínában és Délkelet-Ázsiában van jelen, a legalacsonyabb árakat ott, vagy a hivatalos online Pop Mart boltokban lehet találni. Azonban az online platformok (pl. Aliexpress, Amazon) révén már a világ bármely pontjáról elérhetővé váltak. Európában, így Magyarországon is, számos online és fizikai boltban is megvásárolhatóak, de a postaköltség, illetve a hazai forgalmazók felára miatt ezek az árak magasabbak lehetnek. Érdemes a közösségi médiában is keresni gyűjtőcsoportokat, ahol a felesleges darabok csereberéjével, vagy megvásárlásával olcsóbban juthatunk a kívánt figurához.

A Labubu egyértelműen bizonyítja, hogy a művészet és a játék világa sikeresen összeolvadhat. Ez a kis szörnyecske nem csupán egy játékszer, hanem egy kulturális jelenség, amelynek sikere a kreativitáson, a közösségi élményen és a gyűjtési szenvedélyen alapul. Ha te is belevágnál a gyűjtésbe, készülj fel: Labubu meghódítja a szívedet, a polcodat, és a pénztárcádat is!

Belépés

Regisztrálás

Jelszó visszaállítása

Kérjük, adja meg felhasználónevét vagy e-mail címét, e-mailben kap egy linket új jelszó létrehozásához.